Joakim Alpgård, vila i frid.

Joakim Alpgård var med om en olycka 4 augusti år 1999.
Han var på väg hen från jobbet och körde ikapp hans kompis, jocke älskade fart och var energisk!
I 180 km/tim tappade han kontrollen och körde av vägen. Han fördes till karolinska sjukhuset, efter några dagar öppnade han ögonen och såg med dimmig syn sin familj så bredvid honom. Men det fanns inget hopp, Jocke var totalt förlamad, det enda han kunde röra var ögonen och läpparna. Han skulle aldrig mer kunna gå, lyfta en kopp kaffe till sin mun eller prata. Han skulle för alltid stå i totalt beroende av sin omgivning och den slang som var kopplad till respiratorn.

I sex år kämpade han, hoppades på att fy flytta hem, att klara sig själv. Detta var inte de liv han ville leva. I flera år fick han på på sjukhuset. De fanns inga personliga assistenter som ville hjälpa honom.

År 2005 bestämde sig Jocke för att åka till självmordskliniken i Schweis och ta sitt liv.

Läs mer om jocke;

Klicka här

klicka här




Hans bil var bara skrot efter olyckan


Jocke i sin säng på sjukhuset.


Vila i frid
Jag hoppas du valde rätt väg och att du har det bättre nu!
Postat av: <3

Sötnos...

Innan jullovet såg jag honom på en dokumentär på skolan, som var inspelad från svt eller vad det var, i samband med en fordonslektion vi hade. Det var kanske inte jättemånga som var intresserade av just filmen i min slöa klass men jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte pratade något vidare med någon överhuvudtaget på typ tre timmar efter lektionens slut. Glömde sedan bort vad han hette i efternamn och kunde inte leta efter mer på internet, men nu när jag fick reda på självmordsklinikens namn hittade jag honom igen.



Anyway, oavsett om du kände honom eller inte måste jag bara få säga att det här inlägget var helt underbart fint gjort av dig...

2011-03-12 @ 14:44:53



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: