Dag 05 – Vad är kärlek?

Så, äntligen kan ja ta tag i detta igen. Sitter nu i min nyfärgade diva och med min ulliga rosa filt, tränat och duschat har jag gjort och nu blev det precis reklam i Familjen annurlunda. Lite passande kanske, för familjen är någonting ja tänkte ta upp i vad kärlek är.

Så.. vad är kärlek?
För mig
är det glädje, trygghet och fjärilar i magen.
Att bli kär, det har vi ju redan pratat om och ni vet va ja tycker. Det är sååå underbart att vara kär och ja flyger omkring på moln och allt känns så mycket lättare när man har någon bredvid sin sida. (Om presonen ifråga är kär tillbaka!!!) Finns ju även fölorad kärlek osv.. men ja tror ni vet va ja pratar om. Kille-tjej kärleken. Men ja tycker det finns så mycket annan kärlek också, Ja älskar min familj, min hund mina vänner och mina prylar i rummet.

Familjen är ju ett automatiskt kärleks-kedja (kan man kalla det så?) Man föds från föreldrar som inte kan ge en någonting så mycket som kärlek. Man känner trygghet och kärlek hela livet. Mina föreldrar har iallafall stöttat mig i över 19 år och tror inte de kommer sluta med de. Sen vet ja att det finns folk som inte gillar sina föräldrar. Men nu är frågan ställd till mig.

Min kärlek till min hund, kan nog alla hund ägare förstå? Min hund Linus, är som min lillebror. Han kom till oss när mina föräldrar skilde sig, och det ja ville ha det va en lillebror. Så kom min katt Simba och Linus och dem lekte jag mycket med när ja inte lekte med mina vänner. De tog platsen som mina syskon. Låter kanske konstigt? - men så kände jag.



Kärleken till mina vänner är enorm, jag älskar mina vänner och skulle absolut inte va den ja är utan dem. De stöttar och tröstar, skrattar och ställer upp för mig. Jag säger det inte ofta, men vännerna är värda guld. Tack för att ni finns.

Blev ett långt inlägg, och ja skulle kunna skriva så mycket mer, men då orkar inte ni läsa ;)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: