Dag 06 – Om det här vore min sista dag

Hm.. okej. Förstår inte riktigt va ja ska skriva. va ja skulle göra min sista dag i livet ?

Skulle en läkare komma fram till mig och säga att ja har en tickande bomb imig och kommer idag kl 20.00 att sprängas i luften. Så skulle ja bli så rädd att ja skulle inte kunna göra allt ja skulle vilja göra. ja skulle vilja ha alla ja älskar hos mig, hålla tal och tacka för allt dom gjort för mig. Ja skulle gråta igäl mig.. ja skulle va uttorkad innan 12 tiden. Jag är väldigt rädd för döden, tycker att det är väldigt speciellt. Att veta att någon snart ska dö, det gör ont i mig och en tanke ja tänker varje dag. Kan inte se filmer där folk dör utan att ja gråter och får ont i hjärtat. Ändå har ja valt Omvårdnad här i arbetslivet.. men ja ser inte det på samma sätt. Självklart är det sorligt och ja kan fälla några tårar. Men vilken mäniska tycker inte att det är jobbigt. Alla tycker det, men vi visar det på olicka sätt.

Ne, nu blir detta ett riktigt depp-inlägg. Vill ja inte! Klockan är 22.24 och ja är i livet, ingen läkare har sagt att ja har en bomb inom mig, så ja skickar iväg denna tanke till er ist. Ja vill inte ha den..

Godnatt


Imorgon - Dag 07 – Vänner




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: