Hur var det första dagen på IVA?

Det va lite nervöst som det alltid är när man ska till ett nytt ställe, men ja blev bemött utav en super trevlig personal och nervositeten försvann nästan direkt. Kvällen gick super snabbt och det va så kul!

Som ni alla säkert vet så har vi tystnadsplikt inom vården så ja kan tyvärr inte berätta vad jag vart med om. Även fast ja skulle vilja dela med mig av ALL min lärdom.

Intensivvårdsavdelningen är väldigt speciell och skiljer sig mycker från de "vanliga" avdelningarna. Ja har vart på gyn-avd. och MAVA (Medicinsk akut vårds avd.) och detta är en helt annan miljö. Mycket mer.. hur ska man säga.. personligare vård. Istället för (som det är på avd.) att springa från rum till rum och svara på ringningar så finns man alltid hos personen. Lämnar de aldrig ensama, har koll på deras blodtryck, andnings frekvenser osv hela tiden.

En liten inblick av min första dag, han ju så klart inte bli expert på första dagen. Men tro mig det kommer ;)

Jag längtar tills på torsdag då ja ska dit igen!



Bild: Google

Postat av: Erika, mamma till Tino

Men jag är ju alltid snäll (A)! hahah



TACK :)

2011-01-12 @ 14:51:40
URL: http://eeaberg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: