Fisk predikyr / Doctor fish

Igår berättade min handledare att hon vart och fått fisk predikyr. Jag har hört och läst om det innan så ja visste va det handlade om och när hon berättade om hur det var så blev jag bara mer och mer sugen på att prova! Och det finns en salong, ev två här i skövde som har den behandlingen. Igår frågade jag pojkvännen om han ville dit men det var han för feg för så idag har jag förökt locka med morsan dit och jag verkar ha lyckats! Synd bara att ja inte täckte på detta en vecka tidigare, hon fyllde nämligen år för några dagar sen och det hade vart en perfekt present!

Fisk predikyr eller doctor fish som det också kallas är en kropps-behandling ifrån turkiet. Det är små tandlösa tänder som äter döda hudceller ifrån våra kroppar. De lever i akvarium som man sen stoppar fötterna i och de sätter direkt igång och äter, bara döda hudceller, de levande hudcellerna är inte lika lockande och ja vet inte varför.
Funderar på att vänta tills vi kommer hem från turkiet, eftersom att det kommer därifrån så kanske man ska prova på det där ? Men jag vet inte om Carro som ja ska åka med är lika sugen på det som jag ;) Vi får se! Och vi ska nämligen på hamam (Tror jag det heter) nere i turkiet, en kroppsbehandling som tar bort döda hudceller och vårdar kroppen så solen tar mycket bättre.
Här är en googel bild på fiskpredikyr.
Fish Spa in action hos Doctor Fish Spa i Stockholm



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: