Jag vill ha jul!

Jag längtar så till julen. Ta fram alla mysiga julprydnader, tända ljus, klä julgranen, slå in paket och tända ett ljus varje söndag. och sen sitter man i spänning och väntar på tomten.

Jag brukar fira julen hos min syster i skultorp, eller iallafall varannat år (då jag är med mamma). Vi brukar vara rätt många, och det är jättemysigt! Vi äter den äkliga maten prinskorvar, köttbullar, macaroner el ris som mamma fått stå och göra speciellt för mig och alex (; ägg med någon gegga på osv. Till efterätt blir det risallamalta (?) som vi gör utav gröten som blev kvar ifrån frukosten. När klockan sen är tre så går vi ner och kollar på kalle, det är ett måste! Sen när vi kommer upp så står knäcken o ischokladen på bordet. Vi sitter och pratar och väntar på tomten, som inte kommit de senaste åren. Men snart lär den komma igen då Isabell tror på honom. När vi fått alla julklappar börjar vi öppna dom. Det är så mysigt att se alla bli så glada utav de som de fått!(:

Men år kommer julen inte bli sig lik. Jag kommer jobba på julaftons morgon, 1-15. Kommer bli riktigt kul, vill verkligen se hur det är där på julen! Säga godjul till alla och bara vara glad! Sen vet ja inte riktigt hur det blir. Ska ja följa med pappa och Annelie till Annelies föreldrar och fira jul med några jag aldrig firat jul med? eller ska jag sitta hemma med mamma och micke ? Men dom kanske åker till Katrineholm och firar julen där. Tror mer på att jag åker med pappa. Vi får se hur det blir. Det är ju lite mer än en månad kvar. men det kommer att gå fort!





  




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: