Hur många lingon finns det i världen

Alex, 27, är en egoist som misslyckats med det mesta i livet. Han är arbetslös och har en usel relation till sin flickvän.
När han får ett jobb på Hudiksvalls kommun vet han inte riktigt vad han ger sig in i. Helt plötsligt är Alex ledare för en grupp utvecklingsstörda, som ger honom en helt ny syn på livet. Han lär sig att alla människor har samma möjlighet att växa, bara man visar respekt och förtroende.

Alice resension om filmen på http://bokpussen.blogspot.com lyder "En helt UNDERBAR film! Den är så mysig, så fin, så härlig, så sorglig, så rolig, så vacker, så betydelsefull, så SANN - jag skulle kunna fortsätta i evigheter.
Det som gjorde den så bra, var att den var både sorglig och rolig. Vid en punkt kom jag på mig själv med att vara nära till tårarna, trots att jag log så att mina kinder skulle kunna spräckas.
Denna filmen går verkligen under kategorin Feelgood, för det var vad den fick mig att göra: känna mig glad. Jag blir glad bara jag tänker på filmen nu, och då har man lyckats med en film!
Jag säger bara en till sak innan jag är klar: SE DEN."
och ja kan inget annat än att hålla med!
-
-(Vet ej varför ja inte kan dela in i stycken, någon som vet?)
-
Jag känner igen mig vid många situationer, men ändå är det så annurlunda! jag förstår hans känslor, jag minns första gången ja gjorde min prektik med utvecklingsstörda. Det känns som att allt gick fel, allt ja sa och gjorde hade alla åskiter om, gör inte si och gör inte så! Men när ja sen kände att ja skulle ta saken i egna händer, inte göra det alla bad mig om (Självklart hjälper vi till, men ja menar att ja gör på mitt sett, som ja känner går bra) då gick det mycket bättre. Efter ett tag gick allt så mycket lättare och de kände sig trygga hos mig, för ja själv kände trygghet i det ja gör/gjorde.
-
Har sagt det förut, och kan säga det hur många gånger som helst och säger det även nu. Jag trivs med det jag gör och ångrar inte en dag i min utbildning och praktik! :)
Till er tjejer och killar som ska söka till gymnasiet, sök omvårdnad! Det finns jobb, ni får mycket erfarenhet, det är en toppen utbildning och ni får så mycket utav det!
-
Tillbaka till filmen. Den får helt klart en 4 av mig! Den va inte så rolig som alla säger, men bra och gripande och helt klart se värd!




Postat av: Mandis!:)

Aa den var jättebra!:D

Fast den var nog mer sorglig än rolig;)<3

Fast den var väldigt rolig också!!:D:D

2011-04-07 @ 15:00:48



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: