Hur är jag?

Förstår inte varför!
Är jag verkligen så konstig, ful och dum?
Kanske,kanske inte.
men vem har bestämt det?
inte jag.
Jag kan påvärka.
Men är min näsa sne eller öronen förstora.
Så är dom det.
Vilken "grupp" tillhör jag?
Måste alla ha en speciell stil?
Nej, nej, nej!
Jag är mig själv.
Jag har en egen liten namnlös grupp.
Som ingen annan är med i,
så är det!
Varför är så många beroende utan sitt utseende?
Varför inte bara se ut som man gör?
Är det inte finast att vara sig själv?
Eller kanske det är finast att det finns två utan samma sort?
Nej.
Alla ska få ha sin egen stil.
Alla ska vara glada över att dom lever idag.
När som helst kan du få stryk eller till och med dö,
BARA för att du har fel lag på halsduken,
eller köper kläder från fel butik.
Fel butik?
Finns det sånt?
Alla butiker borde vara rätt!
eller?
Allt som säljs ska få köpas.
Hur är ja egentligen?
Är jag den som köper kläder ur de dåliga butikerna?
Är jag den som umgås med fel personer?
Är jag den som gör allt på fel sätt?
Är jag den som härmar alla andra?
Är jag nummer 1 eller 2?
Jag är mig själv och ja hoppas ni accepterar mig som jag är.
Är det du eller jag som ska må bra över hur jag är?
Jag.


// Hanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: