åh!

Febern idag har gått upp och ner.. så ja gick inte till gymmet men istället tog ja en promenad med Carro. Kan ju säga att det märks att ja inte vart ute på ett tag.. HAHA!

men iallafall, en sak ja och carro tänkte på när vi kämpade oss fram i det kalla vädret var hur folk bara kan sitta hemma och ändå få pengar, medans andra som jobbar och sliter knappt kan köpa en ny tröja?

Förstår inte att så många ungdomar idag bara går hemma och gör absolut ingenting men sen när soc pengarna kommer då handlar dom för flera tusen, utan att tänka på att det är våra pengar dom handlar för. Tänk att vi är så snälla och hjälper andra så dom får det bättre än oss. Helt sjukt! Kanske ska ja också skita i min utbildning och gå hemma och lata mig ist. - ALDRIG! Några dagar skulle va jätteskönt, men ja har en framtid. En tid som många ungdomar i dagens samhälle glömmer av.

Men det ja vill komma fram till är att ni som bara går och hänger hemma, TÄNK PÅ ER FRAMTID och att det är våra pengar ni unnar er med.

HOPPAS NI FÅR ETT FUCKING TJOCKIS LIV!!!
Postat av: maija

Hej!

bra att ni tänkte på det, men det låt mig upplysa er om vad som gäller för att få socialbidrag. eftersom min syster just jobbar på socialkontor så vet jag lite. för det första måste man vara på något sätt sysselsatt för att få sin ansökan prövad. sedan går de igenom alla inkomster och utgifter och ser om personen själv kan spara in på ngt utan att den behöver få bidrag. det är alltså relativt svårt att få bidrag eftersom de har sån koll på din ekonomi.



men som jag förstod så tyckte ni att skolk inte var bra, och det är jag fullständigt överens om. men är det inte så att studiebidraget slutar komma om man skolkar mycket (dvs inte är heltidstuderande??) på så sätt så tar skolkarna inte "våra" pengar. det är ju ifs en annan ska om man skolkar från grundskolan, för då får man ju barnbidrag (som inte dras in) tills vidare.



det här är vad jag tänkte på när jag såg inlägget!

kram, kram!!

2010-02-27 @ 22:02:03
Postat av: Lokerebecka

Just checking to see if my dad s guest book is working, not that I don not believe him. I might just have to have one of these myself.

2011-08-31 @ 10:10:34
URL: http://lokerebecka.blogmentions.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: