Tankar,

En konstig tanke som slog mig tidigare idag, som gör mig stolt och höjer mitt självförtroende!

När ja gick i mellan och högstadiet så hade jag jätte dåliga betyg, orkade inte med skolan och allt var jätte svårt. Många i klassen retades om att ja skulle få jobba som städerska på någon sliten fabrik. Varje dag i skolan fick ja höra kränkande ord. Varje dag kände jag att ja inte dög till. Det va jobbig och ja såg ingen utväg. Jag skulle bli en städerska. "Men det är kul att städa" va mitt försvar, jag tyckte om att städa och gör fortfarande, men det va inte min framtid. någonstans inom mig visste jag det. Ja försökte de det possitiva, och sket totalt i skolan.

sen va det några korta perioder på Synapsen (1år) Iv, kavelbro (1år) Omvårdnad, Katedral (halv termin).

Nu känner ja att ja har en jätte bra utbildning, jag trivs med det jag gör och ja jobbar inte som städerska!
Idag på praktiken så säger många att jag är duktig och att min framtid ser bra ut. Får beröm från både personal och vårdtagare. De pratar om mig till anhöriga och andra vårdtagare och mitt självförtroende ligger på topp. Det känns så bra! Så fruktansvärt bra, mycket bättre än alla de ord ja fick höra i skolan. Jag duger, de tycker om mig.
När jag städar på min praktikplats, som är KSS, kanske står och spritar av en säng och ska bädda rent den. Så tänker jag att "Jaha, nu står ja här. Här som mina klasskamrater såg mig stå för flera år sen." Men de visste inte att ja skulle få så många möjligheter att pröva på olicka ställen inom vården, få se så mycket och lära mig någonting viktigt. Jag tycker plötsligt det är kul i iskolan och allt känns bra.

Att gå från den fula, trötta och dåliga flickan i skolan till att bli en tjej med mycket bättre självförtroende, glad och känner att min framtid kommer bli kanon!

Tillsist undrar ja hur de går för mina gammla klasskamrater, har de några jobb? eller kanske står de och städar i någon vrå? Jag är så glad över att ja har extrajobb och jobb för hela sommaren. Så glad att flera stycken ringt och frågat om ja skulle kunna jobba hos dem! Det känns fruktansvärt bra.

Tack!
Postat av: maija

åh, jag blir så glad av att läsa att ditt liv tagit en sådan vändning! själv har jag också upplevt en stor skillnad jämfört med högstadiet då jag ogillade skolan starkt.



sen hade dina klasskompisar så fel, det är inte alltid så att de som lyckas bäst i skoan lyckas bäst i arbetslivet..



stå på dig och låt inte någon trycka ned dig! utgå hela tiden från dina egna förutsättningar och gör ditt bästa. att just du är som du är har en mening, du finns för att Gud ville ditt liv!



stora kramar<3

/Maija

2010-05-13 @ 00:13:22
URL: http://-----



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: